Uskladite prehranu s energijom jeseni

Jedan od najboljih načina kako izbjegnuti prehlade, viroze i bilo kakve druge bolesti jest usklađivanje naše prehrane s promjenama koje se dešavaju u prirodi. Danas je ljudski pojam življenja u skladu s prirodom – odlazak na more po ljeti, a na skijanje po zimi. Međutim, tu postoji puno više od toga što, nažalost, najčešće zanemarujemo. Iako su se naši životi otuđili od praćenja skladnih promjena u prirodi, naša tijela nisu. Razlog je jednostavan – naša fizička tijela pripadaju prirodi, te podliježu svim njezinim zakonitostima i promjenama, htjeli mi to ili ne. Ako se to zanemaruje, tijelo nam uzvraća slabošću i bolešću, ne zato jer nas kažnjava već zato jer nam poručuje da tako jednostavno ne može funkcionirati. Ako, pak, osluškujemo suptilne znakove našeg tijela i pružamo mu hranu koju određeno godišnje doba traži, tijelo će nam uzvratiti snagom, zdravljem i dobrim raspoloženjem.

 

Prednost kuhanom

Baš kao što smo u ljeti jeli hranu koja se kratko kuha s dosta sirovog voća i povrća, u jesen se vračamo štednjaku. Imajmo na umu da nastavak jedenja mnogo sirove hrane u jesen previše rashlađuje tijelo iznutra što u kombinaciji s hladnijim i vlažnijim vremenom rezultira prehladom i slabijim imunitetom. Fina variva zagrijat će i dušu i tijelo. Mahunarke obožavaju jesen!

 

Jesensko povrće

Povrće i dalje treba nastaviti jesti, ali sada lagano blanširano ili pirjano. Povrće koje karakterizira jesen je korjenasto povrće. Prirodan slatkasti okus ovog povrća umiruje i uravnotežuje naše tijelo, ali i um, nakon razigranog ljeta. Svojom energijom zemlje, snažno nas ustabiljuje (ukorjenjuje), te nas čini spremnima za nove jesenske pothvate. Kombinirajte ga sa zelenim lisnatim povrćem za mnoštvo hranjivih tvari.

Mmm, fini začini

Uvrstite začine koji zagrijavaju organizam. Cimet, đumbir, papar, kardamon poboljšat će vašu cirkulaciju i zašitit vas od prehlada. Osim toga, okupat će vašu kuću finim toplim mirisima.

 

Jesenske žitarice

Žitarice koje odgovaraju energiji jeseni su riža i proso. Imajte na umu da što riža ima duže zrno to više rashlađuje organizam i obratno. Jedite integralnu kako bi u potpunosti iskoristili svu njezinu energiju, te se poigrajte i s crvenom i s crnom rižom. Proso je predivna namirnica koja doprinosi lužnatosti organizma, te obiluje kalcijem i željezom. Naravno, jedite raznoliko i pripremajte i druge žitarice, ali neka ove imaju prednost.

 

Proteini koji daju energiju

Proteini, osim iz mesa, dolaze iz mahunarki poput leće, graha, slanutka, suhog graška koji daju fina jesenska variva. Također, tu je cijeli niz proizvoda od soje – tofu i tempeh imaju najviše kvalitetnih proteina. Seitan je klasična zamjena za mesoljupce. Pripazite na unos životinjskih masnoća jer oni, između ostalog, pospješuju stvaranje sluzi u grlu i plučima.

 

Meditacija

U jesen, tijelo se smiruje, a um prirodno teži okretanju prema unutra. Stoga, priuštite si malo vremena za sebe, meditirajte na svoj način – radeći u vrtu, čitajući knjigu pod toplom dekicom s čajem u ruci ili sjedeći na panju u šumi. Važno je unutar hektičnog poslovnog tjedna uzeti malo vremena za sebe, povući se kako bi se vratili još snažniji.

Om Shanti Shanti Om

Ines Jukić, Yoga Tao