Ravnoteža između namirnica koje stvaraju više kiselo, i onih koje stvaraju više lužnato stanje, ključni je čimbenik u prehrani kojoj je svrha poboljšati ili očuvati dobro zdravlje.

ph

U makrobiotičkoj prehrani, koja se temelji na cjelovitim, živim namirnicama, žitarice i određene vrste mahunarki, kao što je leća potiču više kiselo stanje, dok povrće i voće pojačavaju više lužnato stanje. Upravo je zato važno tijekom dana jesti mnogo povrća i žitarica. Ako dodate ribu, mliječne proizvode i meso, vaša će prehrana više težiti stvaranju više kiselog stanja, i tako povećavati potrebu za više lužnatim namirnicama.

Nezdrava (junk) hrana, pušenje i alkohol dodatno potiču kiselost organizma a pretjerana kiselost općenito pogoršava zdravlje. Kad jedete namirnice koje više potiču lužnato stanje, tijelo pohranjuje minerale te ih koristi kako bi ponovno uspostavilo ravnotežu ako je tijelo previše kiselo.

Kiselost organizma općenito se smatra čimbenikom raka, glavobolja, a također smanjuje otpornost na infekcije.

Budući da je teško isplanirati prehranu koja ima uravnotežene kisele i lužnate namirnice, na Vama je da osigurate odgovarajuće količine jednih i drugih.

Počnite približno jednakim količinama žitarica i povrća te s vremenom počnite uključivati i ostale kisele ili lužnate namirnice.

Da vam olakšamo odabir navest ćemo nekoliko izrazito lužnatih i kiselih namirnica te ćemo vam pomoći da započnete stvarati ravnotežu u Vašem organizmu.

luznate

Lužnate namirnice: celer, datulje, smokve, biljni čajevi, dinja, lubenica, kajenska paprika, limun, mango, korijen kuzua, alge, potočarka, mahunarke, cikla, brokula, zrele banane, alfa alfa klice, mlado zeleno povrće, avokado, voćni sokovi, češnjak, blitva, cvjetača, grjep, kelj, grožđe, kruške, paprike, bundeva, rotkve, daikon, kukuruz šečerac, bijela repa, ocat , sokovi od povrća( posebno zeleni sokovi).

kisele

Kisele namirnice: bijeli kruh, tjestenina i kolači ( od bijelog brašna), čokolada, kava, alkohol, gazirani sokovi, umjetna sladila, govedina, svinjetina, perad, riba, rafinirane žitne pahuljice, jogurt, brašno, sladoled, džemovi, janjetina, kikiriki, ukiseljeno komercijano povrće, šečer, kuhinjska sol, orasi, bijeli ocat, sirevi, suhi kokos, jaja, mlijeko (homogenizirano), kečap, lisnato tijesto, riža, jaja.

Ovo su samo neke od namirnica, a za podrobnije informacije preporučamo da nabavite literaturu o makrobiotičkoj prehrani i malo se detaljnije informirate.

Preporučamo da krenete polako izbacivati namirnice tako da organizmu damo vremena da se prilagodi na zdravu ishranu, jer su upravo stres, nervoza i anksioznost jedni od glavnih čimbenika kiselosti organizma.

**U Joga Tao studiju možete probati biljne čajeve i zdrave kolače i namirnice koji potiču upravo lužnatost organizma a sve to u svrhu da vježbamo zajedno te da se dobro osjećamo i budemo zadovoljni sa svojim tijelom.