Išijas (lumboischijalgija) se odnosi na najduži živac u ljudskom tijelu koji je debeo poput palca.

 

Sastavljen je od pet manjih živaca i rasprostire se od donjeg dijela kralježnice, stražnjicom i stražnjom nogom sve do stopala. Bilo što što na njega stvara pritisak ili ga iritira može uzrokovati bol. Ona započinje u donjem dijelu leđa i širi se, a može biti prisutna u potkoljenici ili list, gdje je najizraženija. Osobe imaju poteškoća sa savijanjem noge u koljenu, a bol se čak može javiti i u drugoj nozi, pa se vratiti u izvorišnu.

 

U 80 % slučajeva radi se o mehaničkom problemu – pritisku na mišiće i grčevima zbog “trošenja tijela”. Osam ili više sati dnevno provedenih za računalom, malo vremena koje ulažemo u brigu o svom tijelu i nezavidna razina tjelesne aktivnosti “odgovorni” su za ovaj trend.

 

U joga terapiji postoje asane koje liječe i spriječavaju pojavu Išijasa.

 

1) Prva od njih je Setu bandhasana ili polumost. Lezite na leđa i na udah podignemo zdjelicu i kukove kako bi se izdužila ćitava kralježnica i otvorio središnji dio tijela. Stražnjica je opuštena, koljena i unutrašnja strana stopala su paralelni. Ostajete u ovom položaju 5 daha.

 

2) Ardha salabhasana je asana u koju ulazimo tako da legnemo na trbuh. Na udah podignemo torzo, ruke i jednu nogu sa poda i ostajemo ovdje 5 daha.

 

3) Ustrasana je također asana koja spada u skupinu back bendova. Ostanemo na potkoljenicama te na izdah otvaramo srce i puštamo se unazad; ako je moguće uhvatimo pete i dišemo 5 daha.

 

4) Bada Konasana –sjedimo spojenih stopala i pustimo da koljena padaju na stranu; kralježnica ravna; dišemo 5 daha.

 

5) Tadasana – položaj planine; stojimo uspravno, ruke uz tijelo; stopala spojena i bedra aktivna. Na taj način potičemo prirodnu posturu kralježnice i istežemo kralježnicu.

 

Čaj za išijas
Lipa smiruje napete živce. jednu žličicu cvjetova lipe prelijemo s dva decilitra kipuće vode, poklopimo i ostavimo stajati deset minuta,procijedimo i pijemo tri puta na dan po šalicu toplog čaja.